انتخاب برچسب (Tag) برای هر نوشته گاهی به‌سختی قضاوت در خصوص انسان‌ها از روی یک جمله است، در این نوشته کوتاه می‌خواهیم به دلیل مهم بودن برچسب وردپرس و چگونگی انتخاب آن‌ها بپردازیم.

هنگامی‌که سایت شما در حال رشد است، یکی از کارهای سخت ایجاد ساختاری منطقی برای دسترسی ساده کاربران و موتورهای جستجو است، برچسب‌ها و دسته‌ها راهکارهای ساده‌ای هستند که اگر درست انجام دهید می‌توانید مخاطبین را عاشق سایت خود کنید!

هنگامی‌که شما از برچسب وردپرس به‌اشتباه استفاده می‌کنید، در حقیقت مشاهده صفحات مختلف سایت را برای کاربران سخت می‌کنید، پراید مثال خوبی برای این موضوع است، شما با پراید (خودروی مطمئن!) در جاده‌ای کویری و مستقیم راحت‌تر حرکت می‌کنید یا جاده‌ای پرپیچ‌وخم در کوهستان؟ فراموش نکنید که کاربران راننده پراید هستند و سایت شما مسیر!

اگر استفاده اشتباه از برچسب وردپرس را برای کاربران بد بدانیم، برای سئو ( بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ) فاجعه است.

ابتدا کاربرد برچسب را بررسی می‌کنیم و سپس به روش برچسب‌گذاری مناسب می‌پردازیم.

هنگام استفاده از برچسب چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی‌که شما برچسبی را به نوشته خود اضافه می‌کنید، نوشته شما به صفحه بایگانی ( Archive ) شما اضافه می‌شود، برای مثال زمانی که ما نوشته‌ای پیرامون طراحی سایت می‌نویسیم، با اضافه کردن برچسبی به این نام، به کاربرانی که درباره‌ی طراحی سایت علاقه دارند کمک می‌کنیم راحت‌تر مطالب مرتبط با این کلمه را پیدا کنند.

اگر برچسب انتخابی تاکنون استفاده‌نشده باشد، وردپرس به‌صورت خودکار صفحه‌ای برای بایگانی نوشته‌های دارای این برچسب ایجاد می‌کند.

حال اگر شما بدون توجه به این موضوع برای یک نوشته ۱۰-۲۰ برچسب استفاده کنید، درواقع شما ده‌ها صفحه بایگانی برچسب ساخته‌اید.

اگر هرکدام از این برچسب‌ها تنها یک یا دو نوشته داشته باشند، دیگر برچسب‌ها کاربردی نیستند، بسیاری از سایت‌ها به دلیل همین موضوع در به‌روزرسانی الگوریتم پاندا گوگل دچار مشکل شدند.

پس:

نباید به نوشته‌ها برچسب‌های زیاد اختصاص دهیم

نباید برچسبی که به نوشته‌ای خاص مربوط است را به همه نوشته‌ها اختصاص دهیم.

برچسب مناسب انتخاب کنیم

برچسب وردپرس را مناسب انتخاب کنیم

چگونه برچسب وردپرس را انتخاب کنیم؟

ابتدا و قبل از هرچیز مشخص کنید که در سایت شما درباره چه چیزهایی نوشته خواهد شد.

سپس سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. کدام نوشته‌های قبلی با نوشته‌ی جدید مشابه است؟
  2. کدام برچسب‌هایی که برای نوشته‌های مشابه استفاده‌شده، برای این نوشته هم مناسب است؟
  3. از بین برچسب‌های انتخاب‌شده کدام برای کلمه‌ی کلیدی است؟

شما نباید برچسب‌ها را بسازید، بلکه باید آن‌ها را در بین مطالب خود پیدا کنید.

کلماتی را انتخاب کنید که مخاطبین بیشتر در مورد آن‌ها جستجو می‌کنند، پلاگین Yoast SEO هم می‌تواند کمک مناسبی برای شما باشد.