در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته ساده در حوزه مدیریت وب‌سایت پرداخته‌ام. نکاتی که اگر آن‌ها را رعایت نکنید قطعاً وب‌سایت شما با شکست مواجه می‌شود. در ادامه روش‌هایی برای پیاده‌سازی این نکات ارائه‌شده که امیدوارم مورداستفاده شما قرار بگیرد.

در موبایل به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود

نکته مهمی که گوگل مدت‌هاست تلاش می‌کند به‌عنوان یک اجبار برای سایت‌ها در نظر بگیرد خروجی مناسب برای روی دستگاه کاربران است.

اگر دوست دارید کاربر را در وب‌سایت خود نگه‌دارید، سعی کنید آن را به‌صورت واکنشگرا (responsive) طراحی کنید.

در این مدل طراحی وب‌سایت نسبت به‌اندازه صفحه‌نمایش کاربر (موبایل، تبلت یا مانیتور) به‌خوبی تغییر شکل می‌دهد و خروجی مناسبی دارد.

چگونه AMP را در وردپرس فعال کنیم؟

اصطلاحات تخصصی زیادی به کار می‌برید

سعی کنید در نوشته‌های وب‌سایت خود از ساده‌سازی استفاده کنید.

استفاده زیاد از عبارات، اصطلاحات و متون تخصصی باعث می‌شود قشر زیادی از کاربران در هنگام خواندن مطالب دچار مشکل شوند.

این مشکل باعث می‌شود بخشی از کاربران خود را از دست بدهید. دقت کنید هدف اصلی نوشتن ایجاد یک پل بین شما و مخاطب است، هر چه این پل ساده‌تر باشد ارتباط سریع‌تر شکل می‌گیرد.

محتوای وب‌سایت کم است

پرمحتوا باشید. مطالب کاربردی، مناسب و بروز بنویسید. محتوای خوب باعث می‌شود کاربر مدت‌زمان بیشتر را در وب‌سایت مشغول گشت‌وگذار باشد. این اتفاق برای وب‌سایت شما یک امتیاز خوب است.

اطلاعات ضروری مخفی‌شده‌اند!

هر وب‌سایت بخش‌های ضروری زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال صفحه تماس با ما یک فروشگاه اینترنتی یک بخش ضروری و مهم است

بخش‌های ضروری را در قسمت‌هایی تعبیه کنید که کاربر به‌راحتی بتواند آن‌ها پیدا کند.

سرعت بسیار کم است

یکی از عواملی که باعث می‌شود کاربران در مدت‌زمان خیلی کمی وب‌سایت را ترک کنند و دیگر بازنگردند سرعت بارگذاری بسیار پایین است. بهینه سازی کدهای قالب وب‌سایت، کم کردن اندازه و حجم تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌های صفحه اصلی و … برخی مواردی هستند که به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کمک می‌کنند.

روش واضحی برای بازگشت کاربر ندارید

به دنبال روش‌هایی برای تبدیل بازدیدکننده با کاربر باشید.

به‌عنوان‌مثال اگر سایت شما امروز ۱۰۰ بازدیدکننده جدید دارد، شما باید سعی کنید این بازدیدکنندگان را راغب کنید تا دوباره از وب‌سایت شما دیدن کنند.

یکی از این روش‌ها این است که ایمیل آن‌ها را دریافت کنید و به‌صورت روزانه برای آن‌ها مطالب سودمند سایت را ارسال کنید.

وب‌سایت شما قدیمی است

به‌روز باشید. کاربران به وب‌سایت‌های جدید و به‌روز بیشتر اعتماد می‌کنند.

مزاحم و ناراحت‌کننده است

برای کاربر خود ایجاد مزاحمت نکنید. از خود سؤال بپرسید هدف کاربر از اینکه به وب‌سایت من مراجعه کرده چه بوده؟

به دنبال روش‌هایی باشید که کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف خود در سایت شما برسد.

ارسال پیام‌های ناخواسته و نشان دادن تبلیغات در میان مطلب سایت از موارد آزاردهنده کاربر است.

سیستم درست‌کار نمی‌کند!

فرض کنید وب‌سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است.

اگر بخش‌های اصلی سایت، مانند فرآیند خرید یا اضافه کردن محصول به سبد به‌درستی کار نکند باعث ایجاد بی‌اعتمادی از سمت کاربر می‌شود.

پس سعی کنید بخش‌های اصلی سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنید که به بهترین شکل ممکن کار کنند.

شما کاربران را به صفحات مختلف هدایت نمی‌کنید

معمولاً بازدیدکننده از طریق جستجوی یک عبارت خاص وارد سایت شما می‌شود.

شما باید سعی کنید دیگر بخش‌های سایت خود را نیز به کاربر معرفی کنید.

مطمئناً علاوه بر صفحه‌ای که بازدیدکننده در حال مطالعه آن است، وب‌سایت شما صفحات و مطلب سودمند دیگری نیز دارد.

چه نکات دیگری به ذهن شما می‌رسد؟

از شما دوست عزیز جهت مطالعه این نوشته تشکر می کنیم.

اگر نکته‌ای در رابطه با این مطلب به ذهن شما می‌رسد خوشحال می‌شویم آن را با دیگر کاربران پلاک وب به اشتراک بگذارید.